The Boss Baby

∗ ∗ ∗ ∗

Original og morsom.

The Boss Baby er ikke en gængs tegnefilm for børn. Den henvender sig lige så meget til voksne. Grundlæggende handler filmen om søskendejalousi, noget mange af os kan nikke genkendende til fra vores eget liv.

For det er da ikke særligt cool pludselig at skulle konkurrere om sine forældres kærlighed, når man har haft  deres udelte opmærksomhed fra man første gang så dagens lys. Hvad skal man som storebror med en talentløs baby, som ikke kan andet end at skrige, spise og aflevere det hele i bleen igen. Og hvor kommer de babyer egentlig fra?

Det er lige præcis sådan vores hovedperson,den 7 årige Tim, tænker. Han er vant til at være verdens centrum og få læst mindst tre godnathistorier, få fem kram og hans særlige godnat sang hver aften. Men så kommer lillebror Boss Baby anstigende, ikke som børn gør normalt med storken, men i en taxa iført sort jakkesæt og attachemappe, taler som en voksen, koster rundt med Tim, elsker dobbelt expresso og sushi og leger kun barn, når forældrene er til stede.  Boss Baby har en misssion. Han er udsendt af Baby. Corp og skal forhindre fremstillingen af en hund, der forbliver en nuttet hvalp for evigt, så ingen mere vil interessere sig for babyer og børn. Hundehvalpe er iflg. Baby Corp menneskehedens største trussel. Tim indser, at han er nødt til at stå sin lillebror bi, og snart drager Boss Baby og Tim ud på eventyr, for at forhindre at børn bliver overflødige.

Filmen bygger på billedbogen The Boss Baby fra 2013 skrevet af Maria Frazee. Instruktøren Tom McGrath, som også stod bag de tre populære Madagascar film, siger: Bogen mindede mig om min barndom og dynamikken i min egen familie. Jeg blev med det samme grebet af bogens centrale tema, som handler om, hvad der sker, når en baby ankommer og overtager dit hjem.

Filmen er sjov, skør og vild. Med sin fantasifulde animation, en farvepalet med klare og stærke farver og moderne computerteknologi er filmen, der er i 3 D, rigtig flot. Det høje tempo og selve historien om Boss Babys mission kræver at børn har en vis alder for at forstå det. Filmen anbefales til børn fra 7 år.

Gå ind og se The Boss Baby med de lidt større børn, og få en sjov oplevelse sammen.

Instruktør: Tom McGrath

Trailer: FOX Films